Mýtus zvaný slušný cikán

17.03.2014 21:09

Mýtus zvaný slušný cikán

Každý, kdo není rasista, pár slušných cikánů zná.  Alespoň takhle to stává v internetových diskuzích, takhle to slýchám od známých i neznámých: ”Nejsem rasista, dokonce znám pár slušných cikánů…” Čtu a slýchám to tak často, až mě to přivedlo na myšlenku, kdo je vlastně ten onen mýtický “pár cikánů”, který zmiňuje každý těsně předtím, než vypustí nějaký rasistický nesmysl.
….
Jsem unavený z věčných argumentací “špatnými zkušenostmi”, které Nejsemrasisti mají. Jsem já zodpovědný za české netvory, kteří utýrali šestnáctiletou kamarádku k smrti? Jsem já zodpovědný za Češku, která udusila své novorozené děti? Jsem zodpovědný za korupční aféry? Vařil jsem snad já kila pervitinu, jako na vedlejším sídlišti žijící Čech, kterého vloni  zatkli? Vypovídá něco o mně, co nějaký jiný Čech udělal, dělá nebo v budoucnu udělá? Proč by Romové měli čelit Nejsemrasistově zlobě za peněženku, kterou mu před lety nějaký Rom ukradl?
Více na ZelenáFretka.com
Mám víru, že něco změním, říká romská aktivistka Ivanka Mariposa Čonková
Romský politik ostře kritizuje: Nepotřebujeme dávky pro lichváře, ale práci
Bicí ulička, sexuální obtěžování, Lessy... Liga lidských práv kritizuje GIBS